Ghastas Pista?

Falándoche de música galega dende o Século XX
info@ghastaspista.com

[ Discos ]-[ Historia..]-[ Novas ]-[ Concertos ]-[ Radio ]-[ De copas ]
[ Foro ]-[ Actualizacións ]-[ Videos ]-[ Outras ]


Entrevistas, reportaxes..
na prensa e outras webs




   >> Iniciar Sesión  


  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]

Abrindo mercados canción a canción
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 6/ / 11/ / 08 )
A participación de Galiza no Womex saldouse con éxito, e pode ser considerada un 'paso adiante' para a apertura de novos espazos de comercialización.Este tipo de feiras non están pensadas, en principio, para xerar un negocio a curto prazo. E máis aínda nos últimos tempos, en que se vén percibindo que a mercados como o Womex acoden moitos máis vendedores ca compradores, o que dá lugar a un certo desánimo. Así é todo, continúan sendo importantes para xerar movementos e construír estratexias a medi ..>>

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


Musica galega e poesia - Reportaxe no programa Libro Aberto
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 6/ / 11/ / 08 )
Con Fanny + Alexander, NARF e Dios Ke Te Crew. Unha reportaxe de
Olalla Vaamonde sobre a relación entre a música e a poesía na
escena galega no programa Libro Aberto da TVG.

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


‘Neste país interesa máis aparentar, enviando embaixadas culturais’
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 5/ / 11/ / 08 )


Se falamos de Ramiro Cecilio Casabella López (Ferreira do
Valadouro, 1946) estamos a falar de canción galega. Miro Casabella,
nome polo que se lle coñece máis, estivo vencellado nos seus inicios
ao grupo Voces Ceibes e máis adiante ao grupo de folk DOA. Agora, a
piques de publicarse a súa biografía, preséntase na Coruña o día 16
de outubro (Teatro Rosalía de Castro, 21 horas), cun concerto en
compañía do cantautor catalán Raimon. Todo un luxo.


(...)
Que lembra do primeiro encontro con Raimon?

O primeiro encontro foi nun cine, no meu pobo, sendo eu un rapaciño
de 16 anos, vin un documental no que aparecía un rapaciño cantando
unha canción estupenda, Al vent. Quedei abradiado de ver a alguén
cantando nun idioma mal visto. Ese foi o meu despertar a unha nova
canción e empecei a cantar no meu idioma, o galego. Ese foi o meu
primeiro encontro. Un ou dous anos despois fun a Barcelona a velo
actuar, e empecei a cantar dunha forma intencionada e tamén con
intención.

Cando comezou no mundo discográfico de Barcelona estaba moi por
diante de Galiza neste aspecto,e os músicos galegos que tiveron que
graver en Cataluña. Mudou moito a situación hoxe en día?



Daquela non é que Cataluña estivese moito máis adiante, é que
Galicia non estaba. Non había nin aparatos para escoitar os discos.
Agora mesmo a cousa si mudou moito neste senso. Agora editar un
disco non é nada complicado. O problema é a distribución e a crise da
industria por mor da piratería.

Que queda do espíritu de Voces Ceibes nos músicos actuais?

Quedo eu. Eu son o primeiro e o derradeiro de Voces Ceibes. Dos que
comezamos a cantar por aqueles anos xa non queda ningún. Estou
eu, que nunca deixei de cantar. Estiven un tempo calado, pero
escoitando, simplemente.

Da crítica á ditadura ata o Prestige tocou moitos temas. Cales son os
que lle interesan na actualidade?


Séguenme a interesar as cousas que nos están pasando cada día. É
por iso que continuan vixentes as cantigas dos poetas, e eu sigo
traballando nelas, xa que falan da emigración, de estimarnos a nós
mesmos, de combatir o odio.... O noso combate é diario.


Rematamos, se lle parece, falando dos proxectos de futuro.

Neste país proxectos de futuro teño poucos. O meu proxecto de
futuro, de momento, é ir cantando... Tentei facer unha serie de
actuacións polos institutos galegos, pero non o conseguín, os meus
intentos non saíron adiante. Neste país interesa máis aparentar,
enviar embaixadas culturais para mostralas ao mundo, pero o
primeiro que temos que facer e mostralas aquí, na casa. Cos cartos
gastados no aniversario do Himno poderíamos ter feito moito aquí.

Polo momento, o meu futuro é o que me vaia deparando cada día.
- Grupo Doa -

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


O legado da canción protesta
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 5/ / 11/ / 08 )
Son voces protagonistas da lembranza (e permanencia) dunha época na que agromou a reinvindicación da cultura e a lingua propia, nos estertores do franquismo. Miro Casabella e Raimon contan para ANT TV as dificultades polas que pasaron durante o fascismo, pero tamén como despois foron ingnorados.A loita contra a inxustiza e o sometemento de Galiza e a reivindicación da lingua tiveron unha voz propia nos estertores do franquismo: o 9 de maio de 1967, o cantautor Raimon (Xátiva, 1940) ofreceu un c ..>>

- Voces Ceibes -

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


O futuro da música de raíz: Xosé Luís Foxo, Mercedes Peón e Rodrigo Romaní
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 5/ / 11/ / 08 )


Pasou o boom do folk e quedan aínda máis arredados aqueles anos nos que a xuventude apagaba na música a sede de identidade nacional. Os sons tradicionais deberán asentar as súas raíces sobre un solo inestábel, o dunha Galicia que xa pouco ten que ver con aquel país no que perdurou durante xeracións. A música tradicional, di Mercedes Peón, é hoxe por hoxe unha flor hiperdelicada. Sen o contexto preciso, corre risco de morte. Como sobrevivir? Como conectar coas novas xeracións? Como resolver o deb ..>>

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


A Revista - Coñecemos a Che, o penúltimo artesán do birimbao
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 24/ / 10/ / 08 )
agalega.info - Videos das noticias dos informativos da TVG


Visto en Chuza.org

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]


 

 


 





:: R estrea un documental sobre a música galega nos anos setenta ::

:: Novos camiños para o vello folk galego - La Voz de Galicia ::

 

:: A revolución tamén se fai bailando | Sara Alonso - EL PAíS ::

:: Xiras con lucro e nostalxia | Galicia | EL PAíS ::

:: O canto agochado entre pipotes ::

:: O focense que ensina canto tradicional en Oxford ::

:: Memoria de xénero - Leilí­a presentará o 3 de febreiro no Rosalí­a o seu novo disco ::

:: Entrevista a Oscar Fernández:(Os Cempés) en Galiciaé: Novo disco para o Nadal ::

:: Grande Exito da Orquestra Folk de Galicia "SonDeSeu" en Helsinky ::

:: DOA portada máis entrevista na revista Interfolk ::

:: O folk de hoxe, clásicos e modernos en plena forma ::

:: 'O noso é a música de resistencia' - O grupo Milladoiro celebra tres décadas sobre o escenario ::

:: Novo número, correspondente a Outubro, de Sons da Galiza (revista online de música folk) ::

:: Contaxiosa vivacidad · SonDeSeu no Teatro Circo Price de Madrid (Critica de Fernando Neira) ::

:: Entrevista a Berrogüetto en Galiciaé ::

:: 'Ao Vivo' de Luar Na Lubre, Mellor Album de Música Tradicional nos Premios de la Música ::

:: Serán en Toutón ::

:: A Revista (TVG) nas xornadas de música tradicional en Mondoñedo ::

:: Milladoiro, 30 anos de xira ::

:: Iván Area: “A sociedade que non conserve o seu patrimonio inmaterial caerá no olvido” ::

:: DOA "O son da estrela escura" (1979) 30 aniversario ::

:: MUSICA CELTA ARGENTINA de Carlos Prebble ::

:: Las muiñeiras nacidas en Cuba ::

:: Alalá continuará na tempada 2009-2010. ::

:: A `Tradicción´ sen trampas de Nova Galega de Danza ::

:: Reportaxes en AnosaterraTV: Luar Na Lubre, Guadi Galego e Fía Na Roca ::

:: Carlos Núñez: Brasil somos nós ::

:: Carlos Núñez - Alborada do Brasil (Novo disco en Xuño) ::

:: Tanxedoras publica o seu primeiro traballo musical ::

:: Susana Seivane volve cos seus soños, pezas de toda a vida ::

:: Alalá co gaiteiro José María Lagares ::

:: As cantareiras Tanxedoras chegan ó esceario da súa orixe ::

:: A Central Folque renova a música popular galega ::

:: Os que abriron o camiño (Milladoiro, pioneiro na renovación da música tradicional, fai 30 anos) ::

:: Mini e Mero (un texto de Xabier Cordal para Vieiros.com) ::

:: A vía das pandeiretas ::

:: Víctor Bello: `A cultura será un balón de osíxeno nesta época de crise económica´ ::

:: A gaita e o whistle soan a éxito no Bierzo ::

:: Sanín: pulindo a música tradicional ::

:: Manuel Xende: `Un día que ías tocar, gañabas para un ferrado de millo´ ::

:: Alalá viaxa a Brasil… ::

:: PROJECTO [TREPIA] : `Todo o que facemos ten base na música tradicional´ ::

:: O `V Encontro coa Zanfona Contemporánea en Narón´ na TVG ::

:: Galas de Alén, un esforzo pola recuperación do traxe tradicional galego ::

:: U-lo Trío. Música non hai máis que unha ::

:: Entrevista a Abe Rábade: ``Son un pouco jedi´´ ::

:: Obradoiro de regueifa nos institutos galegos ::

:: A memoria das voces ::

:: Som do Galpom: `Cada vez buscaranse máis propostas musicais´ ::

:: Benedicto: `Existe unha lenda negra sobre Voces Ceibes´ ::

:: Mouriño ou como quitar vida dun pau de madeira ::

:: crítica periódico `La Opinión´ concerto 3azoteas IBEROJAZZ 09 por Quinito Mourelle ::

:: Festicultores Troupe: "Somos da festa popular a saco, é o mellor que hai" | Galicia Hoxe ::

:: Por un método de gaita en francés ::

:: Nani García: `O defecto do jazz en Galicia é que mira demasiado alén do Atlántico´ ::

:: A tradición dos cantos de Nadal ::

:: As almas da noite de Kastomä ::

:: Xose Manuel Budiño: «Toco para transmitir emocións» ::

:: As tertulias do Diario: música ::

:: Longa vida ás tradicións en Santalla ::

:: A música da lusofonía, unha marca de éxito no mundo ::

:: Voces Ceibes ::

:: Concierto de “bOnOvO” na Fnac, un proxecto nacido das inquedanzas de 3 músicos ::

:: A última banda bravú ::

:: Entrevista a Vaamonde, Lamas & Romero ::

:: Ocaso e abrente da gaita galega ::

:: Entrevista a Antón Castro, compoñente de Fuxan Os Ventos ::

:: En Projecto Miño `conviven de modo natural el swing y la pandeirada ::

:: La cultura bravú se estudia en Michigan ::

:: Rebelión de ritmo y verso. Rap y regueifa se alían para fomentar el gallego entre los jóvenes ::

:: Abrindo mercados canción a canción ::

:: Musica galega e poesia - Reportaxe no programa Libro Aberto ::

:: ‘Neste país interesa máis aparentar, enviando embaixadas culturais’ ::

:: O legado da canción protesta ::

:: O futuro da música de raíz: Xosé Luís Foxo, Mercedes Peón e Rodrigo Romaní ::

:: A Revista - Coñecemos a Che, o penúltimo artesán do birimbao ::