Ghastas Pista?

Falándoche de música galega dende o Século XX
info@ghastaspista.com

[ Discos ]-[ Historia..]-[ Novas ]-[ Concertos ]-[ Radio ]-[ De copas ]
[ Foro ]-[ Actualizacións ]-[ Videos ]-[ Outras ]


Entrevistas, reportaxes..
na prensa e outras webs




   >> Iniciar Sesión  


  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]

R estrea un documental sobre a música galega nos anos setenta
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 25/ / 5/ / 13 )


«De Voces Ceibes a Milladoiro», dirixido por Antón Seoane, conta o cambio entre 1973 e 1978

Foron anos «emocionantes». Así cualifica os cinco anos entre 1973 e 1978 Antón Seoane, integrante de Milladoiro e codirector do documental que hoxe se presenta no Centro Galego das Artes da Imaxe, De Voces Ceibes a Milladoiro. Unha memoria do movemento popular da canción galega. O documental, coproducido por R e Casa de Tolos, estrease ás seis da tarde na sede coruñesa do CGAI, pero xa pode ser visto polos clientes da plataforma galega que estean subscritos á canle musical Tolemias.
Segundo Antón Seoane, este documental «é a terceira pata dun banco formado por un libro e un disco nos que se contan as vivencias dun tempo que foi moi emocionante de vivir». Guiados por Seoane, no documental hai outras voces para contar eses cinco anos que cambiaron a música en Galicia. Pilocha, Rodrigo Romaní, Bibiano, Miro Casabella, Vicente Araguas, Nonito Pereira ou os que, antes de Milladoiro, formaban Faíscas do Xiabre.
Seoane sinalou na presentación do documental que nin a película nin o libro e o disco, que poderían saír antes do verán, «son un tratado histórico senón a recollida dunhas vivencias dun tempo».
O documental conta eses cinco anos desde o momento en que a música galega comeza a tomar protagonismo ata o día en que se se pode «dicir que naceu Milladoiro». Seoane asegura que na película «non están todos os que son, houbo quen non quixo falar e quen non puído», e comenta o caso de Luís Emilio Batallán quen lles asegurou que non lembraba nada de aquilo.
O codirector da longametraxe, Segundo Grandío, explicou que este é «o primeiro documental que poñemos en marcha desde Casa de Tolos», sinalou tamén que o seu carácter musical «complementa moi ben a oferta da canle ao que vai destinada, Tolemias». Grandío explicou que esta película documenta un momento clave na música folk, argumentando que «sen Milladoiro non se pode entender a música folk, sería radicalmente distinta». Grandío apuntou que a película era «moi amena e descubre algunhas novidades dun tempo fundamental para a o que hoxe se entende por música galega».
Para Alfonso Martínez, responsable de contidos de R, «é un fito estrear un documental coma este e completar unha oferta de vídeo baixo demanda nunha canle na que se xa se poden desfrutar 75 concertos».
Segundo as cifras do operador, na actualidade Tolemias conta con máis de 2.000 subscritores mentres que R conta con 100.000 abonados. A subscrición a esta canle custa 0,90 euros máis IVE.

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


Novos camiños para o vello folk galego - La Voz de Galicia
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 4/ / 11/ / 12 )


A forza da música galega navega polo temporal da crise. Dixo Antón Vilar Ponte: «Interésanos máis un coro galego en Madrid que un deputado en Cortes por Galicia». «Tal foi a dedución feita por tan egrexio persoeiro a respecto do coro pontevedrés Aires d'a Terra, de grande sona a comezos do século XX. Tendo en conta que o propio Ponte era representante político galego en Madrid, maxinemos qué pensaría calquera daqueles devanceiros galeguistas ao respecto da brillante realidade que a nosa m ..>>

+ 1 noticia relacionada

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


A revolución tamén se fai bailando | Sara Alonso - EL PAíS
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 23/ / 3/ / 12 )
Adoitan dedicarlles breves parágrafos e letras minúsculas en cartaces de teloneiros. Asinan contratos miserentos. Pero nin se resignan nin se flaxelan, “porque o país non se fai chorando”. Seguen a bourear baixo tellados de uralita, enlamando os zapatos nos torreiros das festas e creando parroquia até no último palco, nunha incansable romaría de aldeas, porta a porta, veciño a veciño. É o marketingmáis eficaz. Botarlle horas ao volante e chegar alí onde remata o asfaltado dos camiños. Sen buscar ..>>

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


Xiras con lucro e nostalxia | Galicia | EL PAíS
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 16/ / 3/ / 12 )
Alfonso PatoEn 1996 os que quedaban dos Sex Pistols, o grupo punk máis célebre da historia, volveron reunirse vinte anos despois da súa disolución. Fieis á filosofía transgresora do grupo, nomearon a súa xira sen cinismos nin dobre volta: “Xira do lucro indecente”. Unha declaración de intencións que confirma o que sempre se sospeita sobre un grupo cando se volve xuntar despois de anos inactivo, aínda que a veces as intencións se agochen baixo a demanda da nostalxia. Este verán parece despuntar u ..>>

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


O canto agochado entre pipotes
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 14/ / 3/ / 12 )


A RECUPERACIóN DO CANTO DE TABERNA CONTA CON CADA VEZ MáIS ADEPTOS NO PAíS¿Quen dixo que as tabernas de toda a vida están condenadas á desaparición? Nos últimos anos multiplícanse as iniciativas para lles dar nova a vida da man da música. Os cantos tabernarios resoan por todos os recantos do país cada vez con máis forza. Pontevedra é a última en se sumar á iniciativa, da man de Maravallada, cun ciclo dedicado a esta forma da nosa tradición. Os que se queiran iniciar, téñeno ven sinxelo, xa está ..>>

- cantos de taberna -

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


O focense que ensina canto tradicional en Oxford
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 14/ / 3/ / 12 )


(vía Asociación de Gaiteiros Galegos)
Mano Panforreteiro estrea un espectáculo que combina inglés, alemán e galego

O focense Mano Panforreteiro cambiou de residencia en xaneiro do 2010. Asentouse en Oxford, onde se adica a dar cursos de música, a actuar, a compoñer... En días pasados foi noticia por ser un dos creadores (xunto con Sabine Müller) dun espectáculo músico-teatral con poemas de Bertolt Brecht e música de Hanns Eisler, que se estreou o 1 deste mes. Leva por título I hear that in New York e combina a música con proxeccións, danza e tres idiomas: o alemán, o inglés e o galego.

O creador mariñano adica parte do seu tempo a impartir un curso de canto tradicional e pandeira, organizado por Queen´s College da University of Oxford, dentro da programación do Centre for Galician Studies, ademais de compoñer a música para o último espectáculo da compañía teatral Elefante Elegante; de desenrolar o seu proxecto artístico Miraquenvén e de aportar parte da súa enerxía ao dúo Manamaná (coa saxofonista belga Anne Gennen). Non se esquence de Kibitka «o meu proxecto máis grande e traballoso, con moitas gañas de ter concertos e moitas dificultades para conseguilos».

Ademais de participar como invitado hai uns días na School of Oriental and African Studies coa ponencia The Galician Bagpipes: a seductive nation, o focense Mano Panforreteiro deu o ano pasado un obradoiro sobre música na universidade de Birmingham; a segunda parte ten previsto impartila a partir de abril.

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


Memoria de xénero - Leilí­a presentará o 3 de febreiro no Rosalí­a o seu novo disco
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 3/ / 2/ / 12 )


O grupo folk Leilí­a presentará o 3 de febreiro no Rosalí­a o seu novo disco, 'Consentimento', homenaxe ás mulleres que mantiveron viva a tradición oral galega

O grupo Leilía presentará o seu novo traballo, titulado Consentimento, o 3 de febreiro no teatro Rosalía, cun espectáculo con deseño escénico do dramaturgo Quico Cadaval e un contido co que a banda quere homenaxear a toda unha xeración de galegas.

"O disco é un tributo a todas as mulleres que souberon crear, conservar e transmitir a nosa tradición oral -explica unha das compoñentes de Leilía, Ana Rodríguez-. Como é complicado falar de todas, centramos o foco en Eva Castiñeira, que gravou a principios dos oitenta o disco Recolleita e foi a primeira en rexistrar música tradicional con pandeireta. Tivo moi pouca repercusión".

Para homenaxear a figura desta pandereteira e a todas as que axudaron a conservar a identidade cultural galega, Leilía gravou un disco no que presenta unha novidade sobre o seu modo de traballo habitual, incorporando modernidade lírica sobre bases musicais tradicionais.

"A maioría dos temas dos nosos discos son pezas recollidas, que é unha tarea ardua, pouco agradecida e cada vez máis dificil -asegura a vocalista e pandereteira-, porque cada ano que pasa hai menos memorias e menos voces que nos poidan cantar esas cancións, por eso dicimos que cada unha que atopamos é un tesouro. Pero nesta ocasión, atopamos melodías tradicionais e lle pedimos a unha serie de poetisas actuais que lles puxeran letras".

As encargadas de engadirlle as verbas aos ritmos recollidos polas compoñentes do grupo foron artistas como Yolanda Castaño, Mariña Pérez Rei, Ana Romaní, Marilar Aleixandre e Eva Moreda. "Son melodías antigas, pero que falan en presente. Foi un traballo arduo", conclúe Rodríguez.



- Leilía -

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


Entrevista a Oscar Fernández:(Os Cempés) en Galiciaé: Novo disco para o Nadal
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 14/ / 9/ / 11 )


Oscar Fernández: ''Tíñamos que reconducir o proxecto. A formación non estaba sendo prolífica''13/09/2011 - David Canto / GaliciaéOs Cempés volven con nova formación e proxecto despois de catro anos nos que os seus compoñentes probaron experiencias, algunhas tan distintas coma Bonovo, na que Óscar Fernández levou levoa a sanfona a territorios sen explorar en Galicia. Coas incorporacións de Pablo Dalama, Ramón Dopico e Fernando Barroso, apostan por unha nova cuberta instrumental, máis acústic ..>>

- Os Cempés -

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


Grande Exito da Orquestra Folk de Galicia "SonDeSeu" en Helsinky

(texto engadido o día 13/ / 9/ / 11 )


A Orquestra Folk de Galicia “SondeSeu” acadou con grande éxito o aplauso unánime do público congregado na sá SONORA do recentemente inaugurado Musiikkitalo de Helsinki, o novo Music Centre da cidade, no que o governo finés invertiu 180 millóns de Euros para a súa posta en marcha. O pasado dia 7 e co repertorio do seu último traballo discográfico “Barlovento” deu cumprida mostra das enormes posibilidades que ofrece este novo tipo de formación na escea folk europea. Sons evocados por instrumentos tradicionais, agrupados por seccións numerosas, consiguen conformar una orquestra cunha densidade tímbrica que a aproxima a una experiencia sinfónica, mais con toda a enerxía, proximidade e denominación de orixe que ubica o oído da audiencia nunha experiencia novidosa e engaiolante.

Do Piemonte italiano chegou a música da Orquestra Tradalp, conxugando con mestría a tradición e a mestura con elementos de xéneros diversos como o jazz. De Finlandia, a orquestra da Academia Sibelius, que facía a súa primeira presentación tras un ano de preparación, amosando una vez máis o porqué do respecto que existe en toda Europa cando alguén se refire a esta institución.

A guinda, unha suite de temas italianos, galegos e fineses interpretada polo centenar de músicos que forman as tres orquestras. Non é fácil describir con palabras a sorte de sonora festa pirotécnica que produciron estes 9 minutos de música. Un experimento levado a cabo por primeira vez que puxo en pé a todo o público asistente. Entre os asistentes, o persoeiros da vida cultural e politica finesa, o embaixador de Italia, Giorgio Visetti, o reitor da Sibelius Academy, Gustav Djupsjöbacka ou a célebre artista finesa María Kalaniemi.

O concerto levouse a cabo dentro do programa de actos de presentación en Helsinki da Rede Europea de Orquestras de Música Folk ENFO, liderada polo Concello de Vigo a través da E-Trad (Escola Municipal de Música Folk e Tradicional) en colaboración coa Axencia Europea EACEA. A OFG SondeSeu contou coa colaboración da Consellería de Cultura da Xunta de Galicia.

O proxecto ENFO terá a súa culminación na I ENFO Conference en Vigo, no mes de marzo de 2012. Ás orquestras que interviñeron en Helsinki engadiráse unha agrupación do Royal Conservatoire of Scotland, asociado nos últimos meses ao partenariado do programa.
- SonDeSeu- Encontro da Rede Europea de Orquestras Folk -

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


DOA portada máis entrevista na revista Interfolk
Fonte / Mais información
(texto engadido o día 21/ / 8/ / 11 )


A revista INTERFOLK adica ao grupo DOA a portada do "ESPECIAL VERÁN" cunha longa entrevista, fotografías e un percorrido pola súa traxectoria musical e discográfica

Noticia enviada por Doa

- DOA- Interfolk- portada- entrevista- folk -

...comentarios..
:: Enlace a esta nova ::


  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]


 

 


 





:: R estrea un documental sobre a música galega nos anos setenta ::

:: Novos camiños para o vello folk galego - La Voz de Galicia ::

 

:: A revolución tamén se fai bailando | Sara Alonso - EL PAíS ::

:: Xiras con lucro e nostalxia | Galicia | EL PAíS ::

:: O canto agochado entre pipotes ::

:: O focense que ensina canto tradicional en Oxford ::

:: Memoria de xénero - Leilí­a presentará o 3 de febreiro no Rosalí­a o seu novo disco ::

:: Entrevista a Oscar Fernández:(Os Cempés) en Galiciaé: Novo disco para o Nadal ::

:: Grande Exito da Orquestra Folk de Galicia "SonDeSeu" en Helsinky ::

:: DOA portada máis entrevista na revista Interfolk ::

:: O folk de hoxe, clásicos e modernos en plena forma ::

:: 'O noso é a música de resistencia' - O grupo Milladoiro celebra tres décadas sobre o escenario ::

:: Novo número, correspondente a Outubro, de Sons da Galiza (revista online de música folk) ::

:: Contaxiosa vivacidad · SonDeSeu no Teatro Circo Price de Madrid (Critica de Fernando Neira) ::

:: Entrevista a Berrogüetto en Galiciaé ::

:: 'Ao Vivo' de Luar Na Lubre, Mellor Album de Música Tradicional nos Premios de la Música ::

:: Serán en Toutón ::

:: A Revista (TVG) nas xornadas de música tradicional en Mondoñedo ::

:: Milladoiro, 30 anos de xira ::

:: Iván Area: “A sociedade que non conserve o seu patrimonio inmaterial caerá no olvido” ::

:: DOA "O son da estrela escura" (1979) 30 aniversario ::

:: MUSICA CELTA ARGENTINA de Carlos Prebble ::

:: Las muiñeiras nacidas en Cuba ::

:: Alalá continuará na tempada 2009-2010. ::

:: A `Tradicción´ sen trampas de Nova Galega de Danza ::

:: Reportaxes en AnosaterraTV: Luar Na Lubre, Guadi Galego e Fía Na Roca ::

:: Carlos Núñez: Brasil somos nós ::

:: Carlos Núñez - Alborada do Brasil (Novo disco en Xuño) ::

:: Tanxedoras publica o seu primeiro traballo musical ::

:: Susana Seivane volve cos seus soños, pezas de toda a vida ::

:: Alalá co gaiteiro José María Lagares ::

:: As cantareiras Tanxedoras chegan ó esceario da súa orixe ::

:: A Central Folque renova a música popular galega ::

:: Os que abriron o camiño (Milladoiro, pioneiro na renovación da música tradicional, fai 30 anos) ::

:: Mini e Mero (un texto de Xabier Cordal para Vieiros.com) ::

:: A vía das pandeiretas ::

:: Víctor Bello: `A cultura será un balón de osíxeno nesta época de crise económica´ ::

:: A gaita e o whistle soan a éxito no Bierzo ::

:: Sanín: pulindo a música tradicional ::

:: Manuel Xende: `Un día que ías tocar, gañabas para un ferrado de millo´ ::

:: Alalá viaxa a Brasil… ::

:: PROJECTO [TREPIA] : `Todo o que facemos ten base na música tradicional´ ::

:: O `V Encontro coa Zanfona Contemporánea en Narón´ na TVG ::

:: Galas de Alén, un esforzo pola recuperación do traxe tradicional galego ::

:: U-lo Trío. Música non hai máis que unha ::

:: Entrevista a Abe Rábade: ``Son un pouco jedi´´ ::

:: Obradoiro de regueifa nos institutos galegos ::

:: A memoria das voces ::

:: Som do Galpom: `Cada vez buscaranse máis propostas musicais´ ::

:: Benedicto: `Existe unha lenda negra sobre Voces Ceibes´ ::

:: Mouriño ou como quitar vida dun pau de madeira ::

:: crítica periódico `La Opinión´ concerto 3azoteas IBEROJAZZ 09 por Quinito Mourelle ::

:: Festicultores Troupe: "Somos da festa popular a saco, é o mellor que hai" | Galicia Hoxe ::

:: Por un método de gaita en francés ::

:: Nani García: `O defecto do jazz en Galicia é que mira demasiado alén do Atlántico´ ::

:: A tradición dos cantos de Nadal ::

:: As almas da noite de Kastomä ::

:: Xose Manuel Budiño: «Toco para transmitir emocións» ::

:: As tertulias do Diario: música ::

:: Longa vida ás tradicións en Santalla ::

:: A música da lusofonía, unha marca de éxito no mundo ::

:: Voces Ceibes ::

:: Concierto de “bOnOvO” na Fnac, un proxecto nacido das inquedanzas de 3 músicos ::

:: A última banda bravú ::

:: Entrevista a Vaamonde, Lamas & Romero ::

:: Ocaso e abrente da gaita galega ::

:: Entrevista a Antón Castro, compoñente de Fuxan Os Ventos ::

:: En Projecto Miño `conviven de modo natural el swing y la pandeirada ::

:: La cultura bravú se estudia en Michigan ::

:: Rebelión de ritmo y verso. Rap y regueifa se alían para fomentar el gallego entre los jóvenes ::

:: Abrindo mercados canción a canción ::

:: Musica galega e poesia - Reportaxe no programa Libro Aberto ::

:: ‘Neste país interesa máis aparentar, enviando embaixadas culturais’ ::

:: O legado da canción protesta ::

:: O futuro da música de raíz: Xosé Luís Foxo, Mercedes Peón e Rodrigo Romaní ::

:: A Revista - Coñecemos a Che, o penúltimo artesán do birimbao ::