>> Iniciar Sesión  




+     

 


 

O legado da canción protesta
Fonte / Máis información

(ultima actualización: 5 / 11 / 08 )





Son voces protagonistas da lembranza (e permanencia) dunha época na que
agromou a reinvindicación da cultura e a lingua propia, nos estertores do
franquismo. Miro Casabella e Raimon contan para ANT TV as dificultades polas
que pasaron durante o fascismo, pero tamén como despois foron ingnorados.



A loita contra a inxustiza e o sometemento de Galiza e a reivindicación da lingua
tiveron unha voz propia nos estertores do franquismo: o 9 de maio de 1967, o
cantautor Raimon (Xátiva, 1940) ofreceu un concerto no estadio universitario de
Compostela, que sería o punto de partida deste movemento da canción protesta.
O paraninfo da facultade de Medicina da mesma universidade acolleu, case un
ano despois (o 26 de abril do 68), un recital no que se musicaron poemas,
nomeadamente de Celso Emilio Ferreiro, e se interpretaron composicións propias.


Benedicto cantou "Eu son a voz do pobo", "Un home", "Loitemos e Carta" a "Fuco
Buxán"; Xavier, "Monólogo do vello traballador", "María Soliña", "Romance
incompleto" e "Longa noite de pedra"; Guillermo Rojo, "Quen tivera vinte
anos", "Tirade ao chan os fusiles", "A vós irmáns", "Señor, eu fun poeta"; Xerardo
Moscoso, "Deuda cumprida" e "Réquiem Nº II" e Vicente
Araguas, "Comunión", "A cea" e "Eles non sabían cantar". En maio, xuntáronse
Araguas, Benedicto, Xavier e Moscoso, amais de Margariña Valderrama e Alfredo
Conde, coa idea de crear un colectivo semellante ao catalán Els setze jutges ou
os vascos Ez dok amairu.

Aí naceu Voces Ceibes. En xuño dese ano, por medio de Salvador García
Bodaño, acordouse co selo Edigsa, de Barcelona, publicar o primeiro disco de
cada un dos catro compoñentes, que se gravaron finalmente no outono. A finais
dese outubro houbo trece actuacións en varias localidades galegas (Vigo,
Ourense, A Coruña, Ferrol, Pontevedra...), e xa o 1 de decembro tivo lugar a
actuación máis importante, no teatro Capitol compostelán, con Benedicto, Xavier,
Guillermo Rojo, Xerardo Moscoso, Vicente Araguas e, xa daquela tamén, Miro
Casabella.

O 25 de xaneiro de 1969 o goberno declarou o estado de excepción que supuxo a
paralización dos recitais. Ese ano actuaron en París, e ao ano seguinte houbo
cambios no grupo, ao marchar Xavier e entrar Xaime Barreiro Gil, ao marchar
Benedicto a facer o servizo militar e deixar tamén Guillermo Rojo o colectivo. En
decembro entrou, por breve tempo, Tino Álvarez, e na primavera de 1971 deixouno
Miro Casabella e entraron Suso Vaamonde e Bibiano. No 72 participaron na
gravación do disco colectivo Cerca de mañana con Lluís Llach, Elisa Serna, Julia
León, Pablo Guerrero, Xavier Ribalta, Imanol Larzábal, Adolfo Celdrán e Juanele,
que saíu ao mercado en 1973 fóra de España. O grupo disolveuse no 74.


ANT TV conversou con Raimon e Miro Casabella, dous hitos da canción protesta
en Cataluña e Galiza, para acercarnos as súas vivencias nunha época convulsa.



- Voces Ceibes -












COMENTARIOS:

 

Opina sobre esta nova








Ver máis novas.

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 



máis..


:: R estrea un documental sobre a música galega nos anos setenta ::

:: Novos camiños para o vello folk galego - La Voz de Galicia ::

 

:: A revolución tamén se fai bailando | Sara Alonso - EL PAíS ::

:: Xiras con lucro e nostalxia | Galicia | EL PAíS ::

:: O canto agochado entre pipotes ::

:: O focense que ensina canto tradicional en Oxford ::

:: Memoria de xénero - Leilí­a presentará o 3 de febreiro no Rosalí­a o seu novo disco ::

:: Entrevista a Oscar Fernández:(Os Cempés) en Galiciaé: Novo disco para o Nadal ::

:: Grande Exito da Orquestra Folk de Galicia "SonDeSeu" en Helsinky ::

:: DOA portada máis entrevista na revista Interfolk ::

:: O folk de hoxe, clásicos e modernos en plena forma ::

:: 'O noso é a música de resistencia' - O grupo Milladoiro celebra tres décadas sobre o escenario ::

:: Novo número, correspondente a Outubro, de Sons da Galiza (revista online de música folk) ::

:: Contaxiosa vivacidad · SonDeSeu no Teatro Circo Price de Madrid (Critica de Fernando Neira) ::

:: Entrevista a Berrogüetto en Galiciaé ::

:: 'Ao Vivo' de Luar Na Lubre, Mellor Album de Música Tradicional nos Premios de la Música ::

:: Serán en Toutón ::

:: A Revista (TVG) nas xornadas de música tradicional en Mondoñedo ::

:: Milladoiro, 30 anos de xira ::

:: Iván Area: “A sociedade que non conserve o seu patrimonio inmaterial caerá no olvido” ::

:: DOA "O son da estrela escura" (1979) 30 aniversario ::

:: MUSICA CELTA ARGENTINA de Carlos Prebble ::

:: Las muiñeiras nacidas en Cuba ::

:: Alalá continuará na tempada 2009-2010. ::

:: A `Tradicción´ sen trampas de Nova Galega de Danza ::

:: Reportaxes en AnosaterraTV: Luar Na Lubre, Guadi Galego e Fía Na Roca ::

:: Carlos Núñez: Brasil somos nós ::

:: Carlos Núñez - Alborada do Brasil (Novo disco en Xuño) ::

:: Tanxedoras publica o seu primeiro traballo musical ::

:: Susana Seivane volve cos seus soños, pezas de toda a vida ::

:: Alalá co gaiteiro José María Lagares ::

:: As cantareiras Tanxedoras chegan ó esceario da súa orixe ::

:: A Central Folque renova a música popular galega ::

:: Os que abriron o camiño (Milladoiro, pioneiro na renovación da música tradicional, fai 30 anos) ::

:: Mini e Mero (un texto de Xabier Cordal para Vieiros.com) ::

:: A vía das pandeiretas ::

:: Víctor Bello: `A cultura será un balón de osíxeno nesta época de crise económica´ ::

:: A gaita e o whistle soan a éxito no Bierzo ::

:: Sanín: pulindo a música tradicional ::

:: Manuel Xende: `Un día que ías tocar, gañabas para un ferrado de millo´ ::

:: Alalá viaxa a Brasil… ::

:: PROJECTO [TREPIA] : `Todo o que facemos ten base na música tradicional´ ::

:: O `V Encontro coa Zanfona Contemporánea en Narón´ na TVG ::

:: Galas de Alén, un esforzo pola recuperación do traxe tradicional galego ::

:: U-lo Trío. Música non hai máis que unha ::

:: Entrevista a Abe Rábade: ``Son un pouco jedi´´ ::

:: Obradoiro de regueifa nos institutos galegos ::

:: A memoria das voces ::

:: Som do Galpom: `Cada vez buscaranse máis propostas musicais´ ::

:: Benedicto: `Existe unha lenda negra sobre Voces Ceibes´ ::

:: Mouriño ou como quitar vida dun pau de madeira ::

:: crítica periódico `La Opinión´ concerto 3azoteas IBEROJAZZ 09 por Quinito Mourelle ::

:: Festicultores Troupe: "Somos da festa popular a saco, é o mellor que hai" | Galicia Hoxe ::

:: Por un método de gaita en francés ::

:: Nani García: `O defecto do jazz en Galicia é que mira demasiado alén do Atlántico´ ::

:: A tradición dos cantos de Nadal ::

:: As almas da noite de Kastomä ::

:: Xose Manuel Budiño: «Toco para transmitir emocións» ::

:: As tertulias do Diario: música ::

:: Longa vida ás tradicións en Santalla ::

:: A música da lusofonía, unha marca de éxito no mundo ::

:: Voces Ceibes ::

:: Concierto de “bOnOvO” na Fnac, un proxecto nacido das inquedanzas de 3 músicos ::

:: A última banda bravú ::

:: Entrevista a Vaamonde, Lamas & Romero ::

:: Ocaso e abrente da gaita galega ::

:: Entrevista a Antón Castro, compoñente de Fuxan Os Ventos ::

:: En Projecto Miño `conviven de modo natural el swing y la pandeirada ::

:: La cultura bravú se estudia en Michigan ::

:: Rebelión de ritmo y verso. Rap y regueifa se alían para fomentar el gallego entre los jóvenes ::

:: Abrindo mercados canción a canción ::

:: Musica galega e poesia - Reportaxe no programa Libro Aberto ::

:: ‘Neste país interesa máis aparentar, enviando embaixadas culturais’ ::

:: O legado da canción protesta ::

:: O futuro da música de raíz: Xosé Luís Foxo, Mercedes Peón e Rodrigo Romaní ::

:: A Revista - Coñecemos a Che, o penúltimo artesán do birimbao ::

 

 




 

Voltar á páxina principal